Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το ψηφοθηρικό αλισβερίσι ξεκίνησε και πάλι.

Υπάρχει μία ένταση. Μια έντονη κινητικότητα και υπερδραστηριότητα των ανθρώπων που υποτίθεται ότι ασχολούνται με τα κοινά. Όλων αυτών που είναι μέρος του Δημοτικού Συμβουλίου, αλλά και αυτών που θέλουν να γίνουν. Έτσι ξαφνικά δραστηριοποιήθηκαν όλοι; Έτσι ξαφνικά θυμήθηκαν τον πολίτη, τον κάτοικο του Δήμου Ωραιοκάστρου; Ρητορική ερώτηση. Σε περίπου 6 μήνες είναι οι δημοτικές εκλογές. Και το προεκλογικό πανηγύρι έχει ήδη ξεκινήσει. Πιστοί στις πολιτικές παραδόσεις αυτής της χώρας, οι φιλόδοξοι υποψήφιοι “άρχοντες” του δήμου, δεν έχουν αφήσει εκδήλωση για εκδήλωση χωρίς να δώσουν το “παρών”. Από γάμους, βαφτίσια, και κηδείες σε τραπεζώματα και κεράσματα πιθανών ψηφοφόρων τους.  Αυτή είναι η “πολιτική”. Αυτή αποδίδει και αυτή συνεχίζεται.

Ο πολίτης αντιμετωπίζεται ως το μέσο για την Εξουσία, όχι ως το υποκείμενο της Δημοκρατίας. Ο πολίτης γίνεται πάλι, στα λόγια, πρωταγωνιστής. Μέχρι τη στιγμή που θα ρίξει το χαρτάκι, την ψήφο , στο κουτί. Από κει και πέρα μηδενίζεται και απροκάλυπτα ο ρόλος του. Αυτό ακριβώς που θέλει το σύστημα της δημοκρατίας της ανάθεσης. Τον πολίτη ως ψηφοφόρο και μόνο.

Από τη μεριά του και ο πολίτης έχει “εξοικειωθεί” με την ιδέα αυτή. Θεωρεί δημοκρατικό του δικαίωμα μα και “υποχρέωση” τη συμμετοχή του στην εκλογική διαδικασία.

Δεν είναι αυτός ο ρόλος του πολίτη, όσο και αν βολέυει την Εξουσία. Ο ρόλος του είναι πολύ μεγαλύτερος και έρχεται σε αντιπαράθεση με την Εξουσία. Γιατί όπου και όποτε οι πολίτες οργανώθηκαν για τη ζωή τους και την αξιοπρέπειά τους, για τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους ή για την επίλυση των προβλημάτων τους ήρθαν σε αντιπαράθεση με την εξουσία, κρατική ή τοπική. Η συνειδητοποίησή μας ως πολίτες, η συμμετοχή μας στα κοινά, η αυτοοργάνωσή μας αναιρεί την Εξουσία.

Δυστυχώς όμως φαίνεται ότι το πάθημα δεν έγινε ακόμα μάθημα. Ότι η λέξη διαφθορά και κρίση είναι συνώνυμο της εξουσίας, όσα και αν έχουμε περάσει. Κατ'αυτόν τον τρόπο συνεχίζουμε άπραγοι να κοιτάμε το προεκλογικό πανηγύρι και να βιώνουμε την καταστροφή της ζωής μας. Ας ελπίσουμε ότι στο μέλλον θα απαλλαχτούμε από τους διαχειριστές της, ώστε να να την πάρουμε στα χέρια μας.

Σωτηρίου Μάλαμας, Διαιτολόγος, κάτοικος Λητής

Πηγές:
http://www.oraiokastronet.gr
http://www.otroxos.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ένα παραδοσιακό χριστουγεννιάτικο φαγητό της Λητής

Πριν έρθει η γαλοπούλα (η οποία δεν είναι ελληνική παράδοση αλλά αμερικάνικη) στο ελληνικό τραπέζι, στη Λητή αυτές τις μέρες (Χριστούγεννα-Πρωτοχρονιά) το  Ληταίικο γιορτινό τραπέζι είχε συνήθως πράσα με χοιρινό. Σας παραθέτουμε τη συνταγή. Καλές γιορτές και καλή χρονιά. Πράσα με χοιρινό κρέας Βράζουμε το χοιρινό κρέας (1 κιλό) κατά προτίμηση με κόκκαλο με λίγο νερό ώσπου να μαλακώσει. Κόβουμε τα πράσα (2 κιλά) σε μέτρια κομμάτια, τα ζεματάμε και τα στραγγίζουμε. Τσιγαρίζουμε ένα κρεμμύδι με ένα φλιτζάνι τσαγιού ελαιόλαδο, ρίχνουμε τα πράσα σε πλατιά κατσαρόλα με αλάτι, πιπέρι (και κόκκινο πιπέρι μπορεί να μπει) και αν θέλουμε μια κουταλιά πελτέ ντομάτας.  Ανακατεύουμε κατά διαστήματα σε μέτρια φωτιά. Προσθέτουμε και λίγο ζωμό κρέας, το κρέας και συνεχίζουμε το βράσιμο έως ότου μείνει με το λάδι του. Στο τέλος σβήνουμε με λεμόνι και προσθέτουμε κύμινο. Μπορούμε αντί για κατσαρόλα να χρησιμοποιήσουμε γάστρα με όλα τα υλικά σε μέτριο φούρνο ώσπου να "πιει" το νε

Με ξεκάθαρο μήνυμα οι συμμετέχοντες από τη Λητή στο 2ο Τρίαθλο Ωραιοκάστρου

Με επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι αγώνες τριάθλου, διάθλου, ορεινού τρεξίματος και ορεινής ποδηλασίας που διοργανώθηκαν χθες Κυριακή 3 Σεπτεμβρίου στο Ωραιόκαστρο. Η εκκίνηση έγινε στο δημοτικό κολυμβητήριο του Ωραιοκάστρου.  Όπως και την προηγούμενη φορά υπήρξαν συμμετοχές από τη Λητή, μόνο που αυτή τη φορά οι συμμετέχοντες έδωσαν ένα ξεκάθαρο μήνυμα. Ανέβηκαν στο βάθρο με μπλουζάκια που έγραφαν:

Το έθιμο "Σούρβο"

Φωτογραφία από το Σούρβο του 2012 Ανήμερα Πρωτοχρονιάς από νωρίς το πρωί μαζεύονται ανά γειτονιές οι γονείς και ανάβουν φωτιές. Τσιπουράκι και κάνας μεζές για το καλό της χρονιάς. Τα παιδιά ξεκινάνε και πηγαίνουν από σπίτι σε σπίτι λέγοντας τα  κάλαντα. Το σπίτι δίνει κέρασμα που αποτελείται από ξηρούς καρπούς, μανταρίνια και σοκολατάκια στη σακούλα του κάθε παιδιού. Στα μεγαλύτερα παιδιά της ομάδας δίνονται χρήματα. Στο τέλος τα χρήματα μοιράζονται σε ίσα ποσά σε όλα τα παιδιά του "μαχαλά" που συμμετέχουν στο σούρβο. Τα "σύνορα" της κάθε γειτονιάς είναι θέμα γνώσης που μεταφέρεται από γενιά σε γενιά.